Gå til sidens hovedinnhold

Dnb Gran er ikke lengre tilgjengelig for kundene

Meninger Dette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Jeg har vært kunde i DNB gjennom mange år og hadde behov for bistand i behandling av et dokument for åpning av en bankkonto. Tjenesten tar i beste fall fem minutter.

I den forbindelse så jeg det som naturlig å oppsøke Dnb avdeling Gran. Når jeg kom til banken ved 11-tiden, var døra stengt. Ring her sto det på ringeknappen. Etter tre forsøk uten at noen åpnet, ringte jeg telefonnummer som oppført på døra, som er et sentralt nummer. Ble satt i kø som nummer seks med lang ventetid. Etter 20 minutter fikk jeg beskjed om at det måtte bestilles time på nett, slik at jeg kunne «kalles inn» når det var min tur.

Jeg forsøkte å forklare at jeg ikke hadde anledning til å komme noe senere. Jeg fikk så tilsendt et telefonnummer fra Dnb sentralt som viser seg ikke var i bruk. Jeg søkte selv på telefonnummeret via opplysningen og samme nummer der også, ikke i bruk. Nytt forsøk via sentralt med tilbakemelding «satt i kø».

Fikk et nytt telefonnummer etter lang ventetid og utallige tastetrykk. Etter flere oppringninger til Dnb Gran tok en person telefonen, hvor jeg kunne få time i morgen, noe jeg ikke hadde anledning til. Etter to timer med ulike forsøk med å få bistand, ga jeg opp. Jeg merket meg at Sparebank 1 over gata var bemannet, og således er det sannsynligvis beviste valg fra Dnb om å gjøre seg utilgjengelig, slik at kundene skal sitte å vente på å bli kalt inn for å få bistand til de enkleste kunde tjenestene.

En merkelig og uverdig kundebehandling.

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 06:00.