Meninger Dette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
I Åsvegen og Frågåttvegen på Roa har vi mer eller mindre vært rammet av langvarige strømstans siden romjulen. Frustrerende at dette oppstår i et land som Norge der vi skulle tro man var rustet for de fleste værtyper - og da spesielt snø.
LES OGSÅ: – Kan ikke utelukke flere strømbrudd
Jeg bor i Frågåttvegen og her har vi gjennom romjulen hatt strømstans opp i mot 25 og 17 timer over to perioder, i tillegg til gjentagende brudd på 2-5 timer av gangen. Den siste uken har vi vært rammet med en ny runde, og begeret ble fullt da vi i kveld fikk varsel om et planlagt strømbrudd et kvarter før det ble mørkt - en fredagskveld midt i matlaging.
LES OGSÅ: Tung snø skaper mange strømbrudd: – Vi har mannskaper som jobber døgnet rundt før de får hvile
Stiller meg kritisk til hvilke forebyggende tiltak Glitre Energi utfører som de påstår at de gjør. Det virker mer som det slukkes branner. Det legges frem som at dette er ekstremvær - Det er da i grunn en god gammeldags vinter? Opplever i tillegg dårlig kundeservice når man henvender seg for å forsøke å få informasjon. Det er forståelig at det er mye å gjøre og at forholdene det arbeides i er krevende - men mye frustrasjon hadde vært løst ved å utlevere litt informasjon annet enn beklagelser og uvitenhet.

Tor Kristian (36) og Karl Emil (67) fortviler etter nok et langvarig strømbrudd: – Vi begynner å føle oss utrygge
Det skal sies at i området her har de fleste husstander vannpumper - som da medfører tap av vann ved strømbrudd. Man ringer som regel ikke for å forvente og forlange strøm på sekundet - men litt bedre informasjon kan man forvente som kunde.

Lunner barneskole sendte elevene hjem: – Det er for kaldt og for dårlig luft

Glitre frykter ny runde med strømbrudd: – Kan ikke huske å ha opplevd slike forhold siden 90-tallet

Kommentarer til denne saken