Det viser ferske tall fra Mediebedriftenes landsforening.
Opplaget til Hadeland er nå på 7224. Dette er 163 mer enn første halvår i fjor, men også 34 færre enn første halvår i år.
– Det siste året har vi en vekst, men vi må tåle en liten minus nå. Denne utfordringen tar vi, og skal jobbe hardt for å snu, forsikrer daglig leder Sissel Skjervum Bjerkehagen.
Sist tirsdag var det rekordmange abonnenter som fant en sak å lese på hadeland.no – hele 5253 stykker. Dette var dagen etter valget, og mange var ivrige etter å finne ut hvordan styre og stell nå vil bli. Også på selve valgkvelden var det svært mange som valgte å holde seg oppdatert på de lokale resultatene via lokalavisen.
I løpet av første halvår i år så økte rene digitale abonnenter med over 200.
– Vi ser en god utvikling digitalt, og rekorddagen i forrige uke gjør at vi er optimister, sier Skjervum Bjerkehagen.
LES OGSÅ:

Hadeland i alle kanaler – og (nesten) hele døgnet