Kunsten å vente

RUNE PEDERSEN

RUNE PEDERSEN

Artikkelen er over 2 år gammel
DEL

HeiI vår skulle jeg reise hjem med Norwegian etter noen dager i Marbella på den spanske solkysten. Det startet med en SMS om at flyavgangen var utsatt fra 15.10 til 00.35. Rundt meg virret folk rundt og klagde på manglende informasjon og konfirmasjoner og ting de ikke ville rekke. Rundt midnatt kom beskjed om ny estimert avgangstid. 01.35. Irritasjonen rundt meg steg til nye høyder.

Plutselig landet et fly fra Oslo og boardingen spratt opp på skiltet. Folk løp mot utgangen. Køa vokste raskt. Jeg var fortsatt i ventebobla og gikk sist inn i flyet. Både pust og gange var rolig. Jeg smilte til og med – til flyvertinnene.

Til tross for tolv timers venting, måtte vi betale for kaffen på flyet.

Jeg ventet ikke lenge før jeg sendte klage til Norwegian med krav om 400 Euro – i henhold til EU-forordningen. Avslaget kom rekordfort. På grunn av ekstraordinære omstendigheter avslår vi klagen, var svaret. Nå ligger klagen i Transportklagenemnda. Det er bare å vente – men aldri mer på Norwegian.

Hva er dette?

Spalten «Hei!» er journalistene i avisen Hadeland sitt daglige skråblikk på hverdagen, gjerne egen hverdag. Det skrives ofte med en humoristisk snert. Vi håper du setter pris på spalten, og leser den med glimt i øyet!

Artikkeltags