Hadeland styrker seg digitalt

TALLENES TALE: Redaktør Sissel Skjervum Bjerkehagen på et morgenmøte i fjor. På skjermen bak vises trafikken på nett etter midnatt. Til venstre journalist Jørn Haakenstad.

TALLENES TALE: Redaktør Sissel Skjervum Bjerkehagen på et morgenmøte i fjor. På skjermen bak vises trafikken på nett etter midnatt. Til venstre journalist Jørn Haakenstad. Foto:

Avisen Hadeland styrker sin digitale posisjon, og har et høyere opplag nå enn på samme tid i fjor.

DEL

Det viser ferske tall fra Mediebedriftenes landsforening.

Opplaget til Hadeland er nå på 7224. Dette er 163 mer enn første halvår i fjor, men også 34 færre enn første halvår i år.

– Det siste året har vi en vekst, men vi må tåle en liten minus nå. Denne utfordringen tar vi, og skal jobbe hardt for å snu, forsikrer daglig leder Sissel Skjervum Bjerkehagen.

Sist tirsdag var det rekordmange abonnenter som fant en sak å lese på hadeland.no – hele 5253 stykker. Dette var dagen etter valget, og mange var ivrige etter å finne ut hvordan styre og stell nå vil bli. Også på selve valgkvelden var det svært mange som valgte å holde seg oppdatert på de lokale resultatene via lokalavisen.

I løpet av første halvår i år så økte rene digitale abonnenter med over 200.

– Vi ser en god utvikling digitalt, og rekorddagen i forrige uke gjør at vi er optimister, sier Skjervum Bjerkehagen.

LES OGSÅ:

Send tekst og bilder «

Vi vil gjerne høre om smått og stort som foregår i distriktet. Hjelp oss å være overalt!

Artikkeltags