Landsomfattende #metoo-kampanje – Hadeland vil høre din historie

Illustrasjonsfoto

Illustrasjonsfoto Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Sammen med en rekke av Amedias 63 lokalaviser og Nettavisen skal Hadeland nå få fram folkets metoo-historier. På kvinnedagen vil vi sammen presentere omfanget av #metoo i Norge.

DEL

De siste månedene har #metoo bredd om seg og blitt et globalt fenomen. Så langt har det til dels blitt veldig bransjespesifikk, og noe som i hovedsak har involvert det øvre sjiktet i samfunns- og næringslivet.

Metoo-historier finnes ikke bare blant politikere, skuespillere og i mediebransjen. Det foregår i alle kriker og kroker av vårt samfunn.

I samarbeid med en rekke av Amedias 63 lokalaviser og Nettavisen vil Hadeland nå få fram folkets metoo-historier.


– Hadeland ønsker at leserne skal dele sine historier. Undersøkelsen er selvfølgelig helt anonym, men man er også velkommen til å kontakte en av våre journalister hvis man ønsker det, sier redaktør Sissel Skjervum Bjerkehagen.

Du kan sende oss en epost her

Til tross for et enormt fokus på seksuell trakassering de siste månedene kan definisjonen på #metoo for noen fortsatt være uklar.


– Med Metoo mener vi at en person har blitt utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet og støtter andre som har opplevd det samme, forklarer Skjervum Bjerkehagen.


På kvinnedagen 8. mars. vil Hadeland, Nettavisen og en rekke av Amedia-aviser over hele landet presentere omfanget av #metoo i Norge.


– Vår ambisjon er å bidra til å gjøre Hadeland bedre. Ved å gjøre dette sammen med flere, kan vi kanskje gjøre Norge bedre. Jeg håper leserne deler sine historier, sier Skjervum Bjerkehagen.

Trykk på denne lenken for å komme til spørreskjemaet på mobil.


Artikkeltags