Nå skal Operafest ut i verden: – Passer perfekt for å vise Oslo-regionen i en annerledes og vakker setting

UT TIL VERDEN: Nå skal Operafest Røykenvik markedsføre Hadeland og Oslo-regionen internasjonalt.

UT TIL VERDEN: Nå skal Operafest Røykenvik markedsføre Hadeland og Oslo-regionen internasjonalt. Foto:

Nå vil Oslo Brand Parners ved OsloBrandbox bruke Operafest Røykenvik i sin internasjonale profilering av OsloRegionen. – Dette er mer enn vi kunne håpet på, sier Morten Wien.

DEL

Etter at Operafest Røykenvik så dagens lys i 2018, er nå forberedelsene til årets fest i gang for fullt.

For ikke lenge siden kunne daglig leder Morten Wien og kunstnerisk leder og initiativtaker Eli Kristin Hansveen fortelle at billettene var så godt som utsolgt.

Øker interessen for Hadelandsregionen

Nå har Oslo Brand Parners ved OsloBrandbox ytret ønske om å bruke Operafest Røykenvik i sin internasjonale profilering av OsloRegionen.

– Oslo Brand Partners har som oppgave å profilere Oslo-regionen internasjonalt. Vi forsøker å finne prosjekter i regionen som kan ha internasjonal interesse og som kan bidra til å trekke turister, etableringer, investorer, talenter og så videre til regionen vår, sier Tone-Lise Vilje hos Oslo Brand Partners.

De beskriver Operafest Røykenvik som nytenkende, berikende og ekte, og mener Operafest er et prosjekt som passer perfekt for å vise Oslo-regionens kulturscene i en annerledes og vakker setting. 

– Operafesten bidrar til å øke interessen for Hadelandsregionen, men har også stor betydning for profilering av hele Oslo-regionen. Denne festivalen kopler sammen hele regionen gjennom å benytte ulike lokasjoner, lokalprodusert mat og gammel drikketradisjon. På den måten forenes moderne liv med gamle tradisjoner. Jeg mener operafesten er et eksempel og en inspirasjon til byer og tettsteder på hvorfor man kan bruke sine røtter og historikk til å tenke annerledes og nytt, sier Vilje.

Vil ta med gjester til Røykenvik og Hadeland

Oslo Brand Partners sier de blant annet vil tilrettelegge for et møte mellom lokale matprodusenter og stjernekokker, de vil lage film og invitere pressefolk fra utvalgte land som de, sammen med ledelsen i Operafestivalen og Regionrådet, skal vise det beste regionen har å by på.

– Vi må jobbe sammen for å være synlige ute i verden, det mener jeg Operafesten kan være et vindu for.

Viktig markedsføringshjelp

Operafest Røykenvik er naturlig nok svært godt fornøyde med oppmerksomheten fra OsloBrandbox.

– Dette samarbeidet har vi store forventninger til. Jeg er sikker på det vil bidra til å løfte hele Hadelandsregionen. At de allerede i vårt andre år ønsker å bruke oss i sin internasjonale markedsføring av Oslo Regionen er mer enn vi kunne håpe på, sier daglig leder Morten Wien.

STOR MARKEDSFØRINGSVERDI: Morten Wien og Eli Kristin Hansveen har store forventninger til samarbeidet med Oslo Brand Partners, og mener dette vil ha stor markedsføringsverdi for operafesten.

STOR MARKEDSFØRINGSVERDI: Morten Wien og Eli Kristin Hansveen har store forventninger til samarbeidet med Oslo Brand Partners, og mener dette vil ha stor markedsføringsverdi for operafesten. Foto:

Han mener dette er svært viktig markedsføringsmessig, og er viktigere med tanke på å utvikle Operafesten. Bemanningsmessig er vi jo en ekstremt liten organisasjon, så uten velvilje og godt samarbeid med så mange flinke folk både på og utenfor Hadeland så hadde det ikke vært mulig å få til Operafest Røykenvik – og langt mindre utsolgt festival.

– Dette blir så gøy og et løft for hele Hadeland, sier Wien.

LES OGSÅ:

LES OGSÅ:

Send tekst og bilder «

Vi vil gjerne høre om smått og stort som foregår i distriktet. Hjelp oss å være overalt!

Artikkeltags