Kundene mer fornøyd med Gjøvikbanen, men gir klar beskjed om hva de savner

Fornøyd: Øystein Gullaksen, daglig leder i Vy Gjøvikbanen.

Fornøyd: Øystein Gullaksen, daglig leder i Vy Gjøvikbanen. Foto:

De togreisende på Gjøvikbanen har aldri vært mer fornøyde, ifølge Vy. Men de ønsker flere avganger.

DEL

Ifølge deres halvårlige kunde-undersøkelse her kundetilfredsheten på Gjøvikbanen nå på 79. Dette er opp 3,5 poeng fra i høst, og det høyeste noensinne, ifølge Vy.

«Kundene er mer fornøyde med punktligheten. Opplevd punktlighet har gått opp hele 10 poeng til 81», heter det i en pressemelding.

Ifølge tall fra Bane Nor har 90 prosent av Vy Gjøvikbanens tog vært punktlige så langt i år.

LES OGSÅ: Ny rapport: Vil ha dobbeltspor til Roa og ny riksveg 4 til Nittedal

Fornøyd med de ansatte

Kundene skal også være mer fornøyde med informasjon på toget og renhold. De som jobber om bord på Gjøvikbanen får en score på 91, opp tre poeng fra i høst.

– Vi er utrolig stolte over disse resultatene, og spesielt hvor fornøyde kundene er med våre medarbeidere. Dette har vi jobbet målrettet mot, sier daglig leder i Vy Gjøvikbanen Øystein Gullaksen i pressemeldingen.

LES OGSÅ:

Vil ha flere avganger

Samtidig er kundene mindre fornøyde med rutetilbudet, og ønsker seg flere avganger. Lokalt er det godt kjent at man også tidligere tog i retning Gjøvik. Ifølge pressemeldingen scorer også buss for tog og avvik lavere nå enn ved høstens måling.

LES OGSÅ:


LES OGSÅ:

Artikkeltags